Siker és felelősség: az influenszerek

YouTube, Instagram, TikTok és egy kis kreativitás. Elsőre ugyan egyszerűnek tűnik, de „véleményvezérnek” lenni sok munkával és még több felelősséggel jár. Szinte napról napra emelkednek ki új influenszerek a tömegből, egyesek mégis ismertebbé válnak a többieknél. Mi lehet az oka? Most megpróbáljuk lerántani a leplet a titokról.

Egy jó ötlet

Mindennek az alapja egy olyan téma kiválasztása, amiben igazán megmutathatod a tehetségedet. Lehet bármilyen jó egy ötlet, ha nem áll közel hozzád, befutni is sokkal nehezebb lesz. Egy személyiségedtől idegen stílus felvétele neked sem tesz jót, így az influenszerség is inkább lesz teher, mint önmegvalósítás. A legfontosabb tehát, hogy önmagad és a saját szenvedélyed köré építsd fel a közösségi megjelenésedet. Ne félj attól, hogy valaki már hasonló témában alkot, hiszen sokan sokfélék vagyunk. A te pont az vagy, aki – ettől vagy egyedi önmagad.

Mindennap új content

A folyamatos tartalomgyártás a legfontosabb, ha fenn szeretnéd tartani a követőid érdeklődését. Egy inaktív, ritkán frissülő profil ugyanis hamar eredményezhet jó pár unfollow-t. A rendszeres kommunikáció egyaránt fontos az összes platformon. Aki a vlogolás mellett dönt, feltétlenül számítania kell arra, hogy egy friss, színvonalas és valódi üzenetet közvetítő videó elkészítése bizony sok időt igényel. A naprakész tartalomnak mindig kreatívnak és izgalmasnak kell lennie, mindemellett az utómunkálatokra is időt kell szánni. A videóvágás és a különleges effektusok rejtelmeit sokan egyedül kutatják, ám most már nyári táborokban is elsajátíthatod az alapokat, illetve továbbfejlesztheted az önállóan megszerzett tudást.

Csak őszintén!

Úgy influenszerkedni lehetetlen, hogy nem szeretnek a követőid. Azok, akik mindennap követnek téged, elvárják, hogy őszintén beszámolj nekik az élményeidről. Nincs is annál kellemetlenebb, amikor egy apró hazugság miatt a rajongók jogosan megorrolnak rád. A személyes sztorik és saját vélemények igazán tartalmassá tehetik a profilodat, azonban vigyázz, ne tárulkozz ki teljesen! Hosszú távon neked sem lesz jó, ha minden kiteregetsz.

Együtt a jó ügyért

Véleményvezérnek lenni nem csak azt jelenti, hogy különböző márkákat képviselsz. A több ezer követővel felelősség is jár: különleges helyzetben kevesebb erőbedobással is sokat cselekedhetsz jótékony célok érdekében. Legyen szó csupán egy állatmenhely támogatásáról vagy akár valamely globális probléma felkarolásáról, te magad kezdeményezhetsz összefogást. Egy ember nagyon kevés, de azt már megtanulhattuk, hogy egy influenszer sosincs egyedül. Azok, akik a te tanácsaidat követik, szívesen tesznek majd veled együtt a jó ügyért, ráadásul egy ilyen akció után valószínűleg még több follow-val büszkélkedhetsz.